Mayer - Family part 4

 
Trots att mörkret faller är Elena och Leah fortfarande kvar i parken. 
Klockan är ju ännu inte alltför sent heller. 
 
 
När de sedan tar en paus från allt skridskoåkande förklarar Leah att hon känner på sig något. 
Något som inte känns så bra. 
 
 
Elena vill inte oroa sin systerdotter i onödan genom att säga att hennes känsla är detsamma, så hon försöker mest prata bort det. 
 
 
Efter en hektisk dag av letande efter egen fastighet har Milly äntligen kommit hem och sjunkit ihop i soffan framför tv:n.
Hon är glad över att Elena är ute med Leah och låter henne roa sig.
 
 
Men plötsligt får Milly en obehaglig känsla.
 
 
När hon ställer sig upp får hon syn på Jacob som hånfullt verkar kolla runt i gäststugan. 
"H-hur kom du in..?
 
 
"Dörren var öppen så jag antog att det bara var att gå in." Milly vet inte vad hon ska säga eller göra. 
"Vad vill du?!" frågar hon tillslut. "Vad tror du? Jag vill ha Leah såklart. Du verkar tro att du bara kan ta min dotter ifrån mig utan konsekvenser.
 
 
Ett stort gräl bryter ut. Milly är inte längre rädd för honom, ilska är det enda hon känner. 
Hon skulle aldrig låta honom ta Leah, om det så är det sista hon gör. 
 
 
Precis när Jacob höjer näven för att slå till Milly, kommer hennes och Elenas yngsta syster Kaylee hem från jobbet. 
 
 
Milly springer in i badrummet medan Kaylee stannar kvar. "Du skulle bara våga röra min syster igen! Gå härifrån, din idiot."
Utan att göra något åt saken går Jacob tack och lov därifrån. 
 
 
Kaylee tar sig sedan in i badrummet till en rädd och gråtandes Milly.
"Allt kommer bli bra. Han är borta nu." säger Kaylee i ett försök att trösta syrran. Milly vet inte vad som hade hänt om Kaylee inte kommit. 
"Tack.
#1 / / Amanda W:

Oh my, oh my! Förväntade mig inte att han skulle vara en sån douche. :O
Mycket bra gjort!

#2 / / Anonym:

Vilken douche!
Go Kaylee!