Mayer - The little girl and her dreams

 
Första skoldagen blev inte riktigt som Leah tänkt sig. Eftersom det snöade en hel del under natten höll skolan stängt och alla elever fick ledigt. Istället för att gå hem gick Leah till en mindre park, där hon stötte på några vildhästar. Leah har länge velat ha en häst men mamma Milly tycker att hon är för liten. 
 
 
Plötsligt, från ingenstans, dyker hennes pappa upp. Leah blir såklart överlycklig, som hon längtat efter honom. 
 
 
"Jag har saknat dig så mycket.." börjar Leah men Jacob tystar henne. "Oroa dig inte, vi kommer inte vara ifrån varandra igen.
 
 
Jacob vet såklart om Leahs hästintresse. Han lovar henne att hon ska få en häst, bara hon följer med honom hem till Bridgeport.
"Jag vill men jag måste fråga mamma först." Jacob försäkrar henne dock om att hon inte behöver fråga mamma om lov, utan att Leah får bestämma det själv. 
 
 
Men Leah är inte dum. När hon senare kommer hem väljer hon ändå att berätta för mamma. 
"Pappa kom till parken idag. Han sa att han skulle ge mig en häst om jag följer med honom hem.. och jag tror jag vill det.
 
 
Elena hörde allt och är såklart villig att hjälpa till. Hästar var något hon höll på med som liten. 
"Leah fyller ju år snart.. jag kan se till att hon får en häst." Milly vet inte vad hon ska säga mer än Tack

#1 / / Moa:

Såklart Jacob vänder sig till Leah. That douche!