Sims-Tag

Jag blev taggad av Mikka att göra denna tagen, so let's start! 
 
Om dig och dina åsikter:
 
1. Berätta om hur och när du började spela
Nu var det ju väldigt längesedan jag började spela sims, och jag kan inte ha varit så jätte gammal. 4 år kanske. 
Och om jag minns det hela rätt så var det min äldsta bror som köpte Sims 1 till mig, och jag fick spela det på hans dator. Haha
 
2. Sims 1,2,3 eller 4? Motivera varför 
Svår fråga det här. Jag anser fortfarande att Sims 3 är min allra favorit. Även om jag numera börjat älska Sims 4 alltmer. Men, jag måste nog säga Sims 3 i alla fall! Det som fick mig att i princip direkt älska Sims 3 när det kom ut var friheten. Det var en sådan stor skillnad från Sims 2, och jag tyckte det var as kul att kunna följa med sina simmar runt i städerna. Något annat jag, ärligt talat, gillar mer är även treans CAS. Fyrans CAS är även den helt fantastisk men på ett sätt känner jag mig ändå väldigt begränsad (tex att inte kunna välja exakt vilka färger man vill etc) - vilket jag fullkomligt älskar med treans CAS. The Sims 4 är som ett modernt Sims 2, vilket är en av flera anledningar till varför jag älskar det. Men.. ja, Sims 3 känns lite mer fritt, helt enkelt. 
 
3. Om du fick bestämma vad nästa expansion skulle innehålla, vad hade du valt? 
Jag måste nog säga som Mikka, att det skulle vara helt fantastiskt om simmarnas relationer kunde utökas och bli ännu mer realistiska. 
 
4. Om du fick bestämma vad nästa game pack skulle innehålla, vad hade du valt? 
Restauranger, helt klart! Med uteserveringar och varför inte servitörer som tar ens simmar beställningar, kommer med maten etc (som i Sims 2, fast förbättrat såklart). Det vore fantastiskt. 
 
5. Om du fick bestämma vad nästa prylpaket skulle innehålla, vad hade du valt? 
Jag hade nog lagt en hel del fokus på att få med mer kläder till bad boy/girl stilen. Ni som följt min blogg länge vet att framför allt Bad Boy simmar är lite min nisch, haha. Och som den Star Wars tönten jag är hade jag helt klart inkluderat en dräkt för Emperor Palpatine i EA's "Star Wars kollektion" (förstår fortfarande inte hur dem kunde lägga till Darth Maul men inte The Emperor, doesn't make any sense to me)
 
6. Om du var en sim, vilka egenskaper, vilket jobb och vilka färdigheter hade du haft? 
Mitt jobb hade absolut varit Hemlig Agent, och mina egenskaper hade nog varit: 
Hetlevrad: Min dåliga egenskap, blir lätt arg. 
Matfantast: Jag tycker det är ganska roligt att laga mat - i alla fall när jag orkar ställa mig i köket. 
Bro-Sim eller Utåtriktad: Jag gillar, oftast, att träffa nya människor, helt enkelt. 
 
Mina färdigheter skulle nog ha varit: 
Matlagning
Tv-spel 
Karisma
Fotografi 
 
7. Vilken var den första expansionen du köpte? 
Om denna fråga syftar på vilket jag köpte för egna pengar, så var det Sims 2 djurliv. Resten av dåvarande Sims expansioner etc fick jag i julklappar och födelsedagspresenter. 
 
8. När spelade du senast? 
Härom dagen, måste det ha varit. 
 
9. Vad eller vem är din inspiration till ditt simsspelande? 
Simsbloggar och Simblr's. Det händer att jag kan få inspiration från filmer eller serier, men då är det oftast till att skapa en viss sim. 
 
Om nedladdat innehåll: 
 
 
1. Med eller utan CC? 
Med CC, efter alla dessa år med mods och CC så är det extremt svårt för mig att kunna spela med endast EA's innehåll. 
 
2. Realistiskt CC eller Maxis Match? 
Jadu... jag har ju en del realistiskt CC som jag tycker passar. Jag får nog passa på denna, haha. 
 
3. Har du försökt göra eget CC? 
En gång, men det vart dessvärre inget vidare och sedan dess har det helt enkelt inte blivit av att jag gjort fler försök. 
 
4. Hur mycket CC har du i din modsmapp? 
I The Sims 3s modsmapp är det 1,45GB - men jag har inte flyttat över allt till min nya dator så det är förmodligen mer än så. 
För The Sims 4 är det 723MB - har inte laddat ner så himla mycket till fyran ännu. 
 
5. Är din modsmapp organsierad? 
Yas! 
 
Din spelstil: 
 
 
1. Hur spelar du ditt spel helst? 
Det brukar oftast vara väldigt inriktat på en story, och det är väl så jag föredrar att spela. 
Men om jag inte spelar utefter en story brukar det väl oftast bli en livsnjutande singelsim som goes a bit crazy.
 
2. Spelar du utmaningar? Om du gör det, vilken/vilka är din/dina favorit(er)? 
Jag har spelat PGC och 100 Baby Challange, men det är inget jag gör längre och jag finner det inte speciellt roligt nuför tiden heller. 
 
3. Spelar du med fusk? 
Inte mer än nödvändigt. De fusk som dock vanligtvis förekommer i mitt spelande är Testingcheats, Moveobjects och Headlineeffects
 
4. Tycker du om att döda dina simmar? 
Nej. 
 
5. Vilken värld spelar du oftast i? 
I The Sims 3 är det nog Storybrook County. 
Sims 4 är det helt klart Windenburg. 
 
6. Spelar du med simmar som EA skapat? 
Det händer. Oftast är det Familjen Spökh. 
 
Favoriter: 
 
 
1. Expansion? 
För Sims 3 är det Semesterparadis och Sims 4 Trevligt Tillsammans. 
 
2. Game pack? 
Vildmarken, har inget annat ännu haha. 
 
3. Prylpaket? 
Sovrum och Badrum. 
 
4. Värld? 
Sims 3 Storybrook County, dock älskar jag även Isla Paradiso och Sunlit Tides. 
Sims 4 är det Windenburg. 
 
5. Färdighet? 
Oj jag vet inte... matlagning, kanske? 
 
6. Jobb/yrke? 
Polis yrket i Sims 4! 
 
7. Familj som EA skapat? 
Familjen Spökh. 
 
8. CC-skapare? 
Har flera favoriter men om jag bara får välja en måste jag säga Nightcrawler. 
 
Bilder: 
 
1. Visa din favoritbild från ditt spelande
Svårt när man har flera. 
 
2. Visa din äldsta bild från ditt spel som du har på din dator 
Kanske inte den äldsta men en utav de första bilderna jag tog i Sims 4. 
 
3. Om du har en simself, visa bild på den 
Haha jag har tyvärr ingen att visa. Men jag ska absolut göra en ny simself. 
 
4. Visa en bild på din favoritfamilj
Saknar att spela med Familjen Lane, något otroligt mycket. 
 
 
Jag taggar Thesimslife och Simsing att göra denna tag. 
#1 / / Eawysims:

Håller med dig om det där med friheten i Sims 3, gillar verkligen hur kreativ man kan vara. Gillar verkligen att det går att ändra färg och mönster på det mesta, känns som man kan göra simmarna och deras hus mer personliga då.

Svar: Ja precis. Det är det allra bästa med Sims 3. Det finns liksom inte "gränser" i skapandet av varken simmar eller som du sa, hus. Det finns inte speciellt mycket gränser överhuvudtaget, om man jämför med övriga Sims spel.
Sandy SIMSINSPACE