Jul-collab med Simstales

Emma Bennett, Cara Wayne och Celeste Jones
 
Hej simsare! 
Julen närmar sig med stormsteg, bara 24 dagar kvar. I och med det bestämde Mikka från Simstales och jag att vi skulle göra en collab, typ som en adventskalender-ish. Två inlägg kommer att publiceras varje dag (ett här på min blogg och ett hos Mikka) fram till jul där ni kommer att få följa våra simmar och läsa vad dem hittar på såhär innan julafton. Ni kommer att få följa Mikkas simmar från Familjen Jones tillsammans med mina simmar från min nya serie. 
 
Det som händer i denna adventskalender är off från "the main story" både för Jones och Sisters of Willow. Eftersom min serie inte har hunnit så långt ännu tänkte jag att detta ändå kan vara en kul grej för er att läsa där ni får lära känna mina nya simmar (det får ju även jag själv göra) lite bättre som karaktärer - när dem dessutom befinner sig i en situation som inte är så "strikt storyinriktat". 
 
Handlingen i denna Adventskalender kommer i grunden att vara om en stor julfest som en utav mina simmar, Alice, tillsammans med Mikkas sim Marina, ligger bakom - Alice, som ni för övrigt faktiskt inte har sett ännu men jag tänkte att detta kan vara en lite rolig intro för henne. Men vägen till den perfekta festen är lång och kan man egentligen förvänta sig annat än mest kaos när man stuvar in en massa simmar (samt flera olika personligheter) under ett och samma tak?
 
För övrigt vill jag också bara tillägga att inläggen på vardera blogg kommer att löpa parallellt med varandra. 
Både jag och Mikka kommer att släppa vardera inlägg varje dag klockan 12:00 så glöm inte att kika in hennes blogg med!
 
Hoppas ni kommer tycka att detta ska bli roligt! :D