Hur jag redigerar mina screenshots guide + solreflektion

Jag vill minnas att jag fått denna fråga några gånger för ett bra tag sedan, så jag ber om ursäkt för ett extremt dröjt svar. 
 
 
Jag använder mig numera enbart av Photoshop CS6, förr förekom även GIMP men jag tycker att photoshop är mycket bättre. 
 
 
Det första jag gör är att ändra Curves för att få bilderna något ljusare. Jag vet inte hur väl man ser på bilden då denna dator inte är världsbäst på prints tydligen, men jag går alltså in på Image > Adjustments > Curves
 
 
Nästa steg är att ändra kontrasten. För mig är tydliga färger viktigt i bilder, och därför brukar mina få en väldigt hög kontrast som oftast ligger mellan 20-80 (om jag ska vara helt ärlig). För att ändra kontrasten går jag alltså in på Image > Adjustments > Brightness/Contrast, för att förtydliga bilden lite. 
 
 
3. Här använder jag mig oftast utav två verktyg. Sharpen tool och Blur tool. Sharpen tool för att ändra skärpan eller förstärka något jag vill ska synas extra tydligt - tex om en sim har tatueringar. Jag brukar också använda Sharpen tool på simmars övriga accessoarer, ansiktsdrag (såsom ögon, mun etc), nyckelbenen, de manliga simmarnas muskler, etc. 
Sedan använder jag Blur Tool ifall jag vill lägga fokus på tex en sim och därmed gör bakgrunden suddig. 
 
 
4. Detta steg är lite en "bonus" eftersom detta inte är något jag gör varje gång, men jag tänkte inkludera det med. Här ändrar jag färgerna i bilden, och detta verktyg använde jag i princip på varenda bild förr i The Sims 4 för att få bort det gula. Verktyget heter Color Balance
 
 
5. Även detta är en bonus eftersom jag inte heller gör det varje gång jag redigerar, endast när jag använt mig utav tex Color Balance. När jag är klar med Color Balance skapas alltså två lager, men jag vill att bilden ska bestå utav endast ett lager och använder därför Flatten Image
 
6. Sedan sätter jag såklart bildens storlek innan jag sparar. Jag sätter dem fortfarande på 900px trots att min blogg numera, egentligen, är 1000px bred. 
 
 
BONUS: Hur jag får till Solreflektion var en ganska så återkommande fråga förut.
För att få solreflektion går jag bara in på Filter > Render > Lens Flare, sedan placerar jag "solen" vart jag känner att den passar in bäst. 
Jag har den oftast på standard inställningarna ni ser på bilden, men det händer att jag ändrar utseende samt styrkan. 
 
 
Egenligen hade det varit lättare att visa i en video, men jag har inte shadowplay på just denna dator eller något annat program för att kunna filma. Jag hoppas att ni i alla fall förstår min förklaring, har jag dock varit otydlig med något är det bara att säga till så får jag försöka förklara bättre. 
 
Nästa del av Conley kommer upp imorgon kl 15.