Familjen Conley, The Sims 3 comeback?

 
Med tanke på att jag knappt har någon som helst simslust för tillfället har jag lagt ner lite tanke kring om jag istället ska ta en paus från TS4 och börja med TS3 igen. Jag tror faktiskt att det är mest TS4 jag är lite trött på, eftersom jag den senaste tiden saknat trean väldigt mycket. Detta kanske också är en chans för mig att få tillbaka lite blogglust också, eftersom jag aldrig kände som jag gör nu när jag enbart spelade trean. 
 
Egentligen, ärligt talat, är det Familjen Lane jag saknar allra mest och helst vill spela med. Men eftersom Victoria Lane har fått en åldrandebugg har dem liksom lagts åt sidan, och jag tänkte i så fall göra en comeback med Conley istället - tills jag lyckats, om jag lyckas, lösa denna bugg. 
 
Sen finns det ju ett annat problem, och det är att min speldators grafikkort är "för nytt" för TS3 - dvs grafiken är hemsk eftersom spelet inte kan identifiera kortet och därmed ställt in sin egen kvalité. Men, som den datanörd jag är, har jag fler datorer. Jag förstår inte hur jag inte har tänkt på detta tidigare - att det bara är att installera spelen på min andra stationära (det är visserligen redan installerat på min laptop, och allting finns liksom där redan, men min laptop börjar bli gammal och orkar inte riktigt med spel längre så att eh, ja.. bara att sätta sig och installera allting igen på dator nr tre)
Jag spelade ju dessutom sims ett tag på min andra stationära, men jag är inget fan av AMD grafiken och därav var jag inte speciellt nöjd med kvalitén. Men tills jag förhoppningsvis lyckats få trean att lägga in mitt GeForce kort så känner jag att detta är en bra, tillfällig lösning och jag får helt enkelt stå ut med den halvkassa kvalitén.
 
Jag tänkte sätta mig nu under veckan och installera Sims 3 på min andra dator. I och med det tänkte jag också passa på att fortsätta på mitt påbörjade projekt - att bygga om Moonlight Falls. 
 
Hoppas ni kommer se fram emot att få se The Sims 3 här igen! :D 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Längtar 😍

Svar: :D
Sandy SIMSINSPACE

#2 / / Eawysims:

Vilket grafikkort har du? Funkar det inte att ställa in egna inställningar i grafikinställningarna? Vad är det för åldrandebugg? Kanske kan hjälpa dig med den om du beskriver lite mer.

Kul med Sims 3 igen, har själv haft lite lust att spela det (och Sims 2) igen. Kommer du lägga upp bilder på dina hus?

Svar: GTX 980. Jag har, ärligt talat, inte sett att man kan ställa in egna inställningar. Allt jag hittade när jag googlade runt var att man skulle registrera sitt grafikkort manuellt, vilket jag testade minst 3 gånger men utan resultat.

Åldrandebugg - alltså att hon helt enkelt inte kan åldras, oavsett vad jag gör. Inte ens via CAS. Har inte heller funnit en lösning som fungerat (sjukt frustrerande eftersom jag annars kan lösa de flesta buggar) :/

Det kanske är något du också kan satsa på då? Höll inte du på att skriva om en familj i TS3? :)

Yes det kommer jag!
Sandy SIMSINSPACE

#3 / / Anonym:

Ja vad roligt! Har saknat familjen Conley:D

Svar: Haha det har jag också! ;D
Sandy SIMSINSPACE

#4 / / Anonym:

Jaaa! Hoppas verkligen det löser sig med Victoria Lane buggen. Fast jag klagar inte, älskar Conley också ;)

Svar: Hoppas jag med! Ska verkligen ligga i och försöka hitta en lösning :)
Sandy SIMSINSPACE

#5 / / Lusen:

JAAA ÄNTLIGEN

Svar: :DD
Sandy SIMSINSPACE

#6 / / Alva:

vad roligt med sims 3 inlägg! Älskar att se inlägg om sims 4, men eftersom att jag själv endast spelar sims 3 (fyran är så dyrt för någon som bara lever på månadspeng ... Haha) så blir det ännu roligare!

Svar: Du kan ju alltid önska dig fyran i present/julklapp ;) Men ja, håller med om att ts4 var riktigt dyrt! Origin brukar ju visserligen rea ut många spel rätt ofta, sims bla där du kan fynda det för 299kr om jag inte minns helt fel c:
Sandy SIMSINSPACE

#7 / / Elin:

Hehe känns bra att det inte bara är jag som är inne i en sims-svacka just nu, (missförstå mig rätt, haha). Men det är ju väldigt krävande att ha en blogg rullande trots att man inte har det minsta inspiration för att uppdatera den.

Hur som helst så tänkte jag bara skriva att en av mina simmar i Sanders också hamnade i en åldersbugg. Den ena tvillingen åldrades som vanligt, medan den andra fastnade totalt. Detta kunde jag dock lösa (efter en hel del googlande) genom att först gå in i CAS (via en gammal sparfil att tillägga) med hjälp av nraas för att spara denna sim i nästa åldersstadie (typ tonåring om det var ett barn som skulle åldras), sedan när jag återgått till den vanliga sparfilen fick jag åldra simmen manuellt via nraas istället för via tårtan. Alla hennes gener försvann dock, men eftersom jag sparat henne i rätt åldersstadie så kunde jag bara gå in i CAS igen efteråt och "ändra" tillbaka henne eller vad man ska säga.

Detta kräver en hel del tålamod eftersom du kan bli tvungen att starta om spelet ett par gånger, men när det väl är klart och hon ser ut som du vill att hon ska göra så är det en enorm lättnad. (Nu har jag ju inte spelat tills nästa födelsedag och har ingen aning om ifall det blir samma problem igen, men det får bli ett senare problem, haha!)

Förlåt om detta blev väldigt osammanhängande, haha, men du kanske förstår hur jag menar ändå? :)

Svar: Haha det är alltid skönt att inte vara ensam om något! ;) Precis, men jag tror att jag mest är trött på sims 4 som sagt - och jag saknar verkligen att spela trean, så jag tror att när jag blivit klar med ominstallationen av trean på min andra dator så kommer antagligen min simslust flöda som aldrig förr haha!

Hmm, jag har visserligen försökt återställa Victoria via nraas men det fungerade inte heller. Buggen fanns kvar, men jag ska testa det du gjorde och se. Annars har jag ev. en annan lösning genom att "återskapa" henne och hoppas att hennes "skugg-själv" inte råkar ut för samma sak.

Som sagt, jag ska nog testa det du gjorde - men jag hoppas verkligen inte att buggen återstår. Då får jag helt enkelt försöka med min egen idé :/

Nej nej, jag förstår precis vad du menar! :)
Sandy SIMSINSPACE

#8 / / Elin:

Åh! Kom precis på en till sak angående åldersbuggen. Jag var tvungen att återställa simmen totalt också. Detta kan göras via nraas och det var även därför som hon tappade sina gener. Efter att jag gjort detta kunde jag dock gå in i CAS med henne och åldra upp henne till tonåring.

Men som jag skrev i den andra kommentaren så var jag alltså tvungen att spara henne via en gammal sparfil innan jag kunde ändra tillbaka hennes gener i den sparfilen som jag spelar på.

Svar: Man blir bara så sjukt trött på buggar alltså, haha. Och dessa "stora omvägar" man måste ta för att kunna lösa de svåra jäklarna!
Men som jag skrev i mitt svar på din andra kommentar, jag ska ev testa det du gjorde. Men som jag dock inte riktigt är säker på, som du sa själv att buggen kanske ändå kvarstår tills nästa födelsedag. Jag får helt enkelt testa både och och se vad som kommer bli bäst! :)
Sandy SIMSINSPACE