Forgotten Hollow - Säsong 2 Avsnitt 4


 
Simstales Del 4
 

 
Ljudet av klackar som gick på sten ekade längs med den slingriga vägen. Elinore bet sig nervöst i läppen då de två stannade och blickade mot den mörka herrgården. "Visst är detta rätt hus?" hennes blick landade på hennes bror. Damien nickade kort.
"Det måste det vara. Det ser i alla fall ut som Chanel beskrev det."  
Chanel hade bjudit hem dem till sig strax efter Damien avslöjat att James var deras far. Hon hade menat på att de istället kunde tala inom stängda dörrar - vilket tvillingarna inte kunnat tacka nej till. 
 
 
Det hade räckt med endast en knackning innan en skrovlig röst sade åt dem att komma in. I dörren möttes de utav en äldre man som först sett otrevlig och bestämd ut, men hans ansiktsuttryck hade ändrat sig så fort de båda tvillingarna stannat framför honom.
"Visst var det tvillingarna Boutroux?" undrade han. 
"Ja det är vi." svarade Elinore. 
"Chanel berättade att ni kanske skulle dyka upp så.." den gamla mannen vände sig mot trappan och ropade ut Chanels namn. 
 
 
Ganska så snart kom Chanel farandes nerför trappan som låg till tvillingarnas vänster. "Åh." sa hon då hon fick syn på syskonparet i Vlads sällskap.
"Så ni kom." fortsatte hon. Om än hon ganska så direkt kände sig dum över sitt ordval. Det var väl ganska uppenbart att de skulle komma.
Det handlade ju om deras pappa. 
"Låt oss gå in i matsalen." hostade Chanel ur sig och hänvisade därefter tvillingarna till vart det låg. 
 
 
".. så er far var tillsammans med min syster, så jag själv kan egentligen inte säga så mycket om honom." sa Chanel efter att ha berättat lite smått om relationen mellan James och Aurora. "Jag kan därför inte komma med något ifall ni vill veta något nytt." fortsatte hon och snörpte lite på munnen åt de något besvikna ansiktsuttrycken tvillingarna gav ifrån sig. "Nä vi.. tänkte bara att någon inom din familj kanske fortfarande hade kontakt med honom. Men du gjorde väl det ganska obvious igår natt med." sa Elinore och bet sig lite i läppen.
 
"Jo.. juste!" utbrast Chanel då hon först nu kom att tänka på att sist hon träffade James var i slutet av 1700 talet och början av 1800 talet. "Förlåt jag kom inte att tänka på det förrän nu, men under slutet av 1700-talet fram tills 1826 ungefär var jag tillsammans med en ursprungsvampyr som stod James väldigt nära. Hans bästa vän för att vara mer exakt. Men de två lämnade Österrike år 1826, och jag har varken hört eller sett något av dem sedan dess.
"Minns du vilket land?" undrade Damien. 
Chanel funderade. "Jag.. tror att det var USA.
 
 
Ett harklande hördes bakom Chanel och allas blickar hamnade på Vlad som stigit in. "Ursäkta jag menar inte att tränga mig på, än mindre att tjuvlyssna på er konversation men jag tyckte mig höra ett bekant namn." De båda tvillingarnas ögon blev med ens stora då de iakttog Vlad. "Varför inte slå dig ner här och berätta vad du vet?" sa Chanel till vilket Vlad nickade kort och instämmande. 
 
 
"Jag tyckte mig höra James komma på tal." började Vlad då han slog sig ner mittemot Marlon. Han vände sig mot tvillingarna. "Kan ni beskriva honom så jag vet att det är rätt person jag talar om?" undrade Vlad. Utan att blinka började tvillingarna ivrigt förklara hans kännetecken och berätta det dem visste. "... han lämnade vår mor när hon var gravid med oss och.. det tog hårt speciellt på Elinore." Damien blev med ens tyst efter att ha berättat en del utav deras historia i korta drag. "Vi har sökt efter honom i nästintill hela våra liv." tillade Elinore. 

En stund utav tystnad uppstod. Tillslut harklade sig Vlad. Han hade funderat och nog visste han allt vem det var tvillingarna talade om. "Personen ni talar om är en ursprungsvampyr." började han. "Ursprungsvampyr?" Marlon upprepade Vlads sista ord. "En utav de sex första vampyrerna att vandra på denna jord." sa Vlad. "Han är minst 3000 år gammal. Om inte äldre. Oceaniens ursprungsvampyr." Vlads blick hamnade återigen på tvillingarna som båda suckade. "Vi vet redan vad han är." sa Elinore. 
Vlad harklade sig igen. "I vilket fall.. James, eller jokern som många också kallar honom, är känd i the underworld som man idag kallar det. Söker ni honom är det i slummen ni ska vara. Om än jag då inte skulle rekommendera er att göra det, trots att han är er far. Han är farlig och en person man inte bör ha så mycket att göra med oavsett vad det handlar om.
Damien spände blicken i Vlad. "På vilket sätt farlig? Mer än att han är en vampyr.
Vlad lutade sig tillbaka i sin stol och gav upp en suck samtidigt som han skakade lite på huvudet. "Vet ni vad det är för typer som rör sig i the underworld?" började han, men han tänkte inte vänta på något svar. "Drogmissbrukare och drogkungar, maffian, mördare, lönnmördare.. ja alla sådana skumma och onda varelser likväl människor. Er far, James, är förmodligen det sista ni ens förväntar er av honom. Han är en ond vampyr som håller sig till skuggornas värld. Precis där han hör hemma.
Elinore skakade på huvudet åt det Vlad precis sagt. "Oavsett om det du sagt är sant eller inte, så ändrar det ingenting. Vi vill hitta honom. Och om vi gör det så kanske vi kan förändra honom.