Lane - Stay strong, be focused

 
En rejäl snöstorm har slagit till mot Storybrook. Att ta sig iväg till jobbet den morgonen blev mer eller mindre en utmaning med tanke på att man knappt kunde se något och vägarna var hala. 
 
 
Jake är mer än stolt över Manisha som vågat ta ett sådant stort steg och satsat högt på sitt nya arbete. 
Det är något han förmodligen inte skulle våga göra. Manisha har alltid varit lite tuffare och hon har dessutom ett sinne för affärer - något Jake saknar. 
 
 
När snöstormen lagt sig lite beger sig Manisha till sin nya arbetsplats för att kolla läget. 
Allt har gått så snabbt, huset står i princip redan klart och det är ytterst lite kvar att göra. Trots att det är vinter. 
 
 
Manisha kan inte förstå att hon kommit såhär långt. Att hon hittills lyckats så himla bra. 
Förhoppninsvis kommer det gå ännu längre, men det får framtiden avgöra.
 
 
Några timmar innan jobbet börjar passar Jake på att få mer tid över till Evelyn. 
Hon gillar att vara ute i snön och leka, och Jake leker mer än gärna med henne. 
 
 
Och samma kväll var det dags för Julies fågel Lady att flyga vidare mot solnedgången. 
Även om det var väntat tog Julie detta hårt då Lady funnits där så länge, ända sedan hon var liten. 
 
 
Oavsett hur ont det gör att förlora någon måste livet gå vidare. Vara stark för dem som inte längre finns och fokusera på framtiden.
Det är det våra nära och kära vill att vi ska göra. Fortsätta leva åt dem, inte se bakåt. Bara framåt. 
#1 / / Elin:

WCIF - Hängväxten på bilden där Manisha står bakom disken? Jag hade den förut, men den försvann och nu kan jag inte hitta den igen :(

Svar: Jag tror att jag faktiskt fick med den när jag laddade ner ett hus eller ett set, för jag kan inte komma ihåg att jag laddat ner den "separat". Men jag antar att den borde komma ifrån TSR :)
Sandy SIMSINSPACE