Forgotten Hollow - Säsong 2 Avsnitt 10


Simstales Del 10
 
 

 
Det var ett tag sedan Celestia jobbade extra som bartender, och i och med att hon skulle få vara delaktig på en mycket speciell kväll på hennes favoritbar passade hon på att repetera några gamla trick i väntan på Marlon. Nog var det mycket svårare än hon mindes det, men att balansera tre flaskor ovanpå varandra brukade vara hennes specialitet. 
 
 
"Nä men där är du ju!" sa Marlon och spände blicken i Tristan som stod utanför sitt rum och tittade ner mot allrummet som låg precis nedanför.
"Ja, hejhej." mumlade Tristan till svar. Marlon lade huvudet lite på sned. Han verkade vara låg. 
"Är det något fel?" undrade han en aning skeptiskt, till vilket Tristan skakade på huvudet åt. 
"Nähä." fortsatte Marlon och suckade. Även om han inte trodde Tristan så var det ingen idé att argumentera vidare om det. Han skulle ändå inte ge med sig och berätta. Och det var heller ingen idé att fråga Tristan om han skulle med honom och Celestia ut då det var Celestias kväll i baren - inte när han var så.. hemlighetsfull och distansierad. "Anyways, har du sett Chanel?" Marlon slängde en hastig blick mot dörren till Chanels rum. Tristan skakade på huvudet igen. "Eller.. jag tror hon gick ut när jag kom." sa han. 

"Tror?
"Ja, tror." upprepade Tristan. 
Marlon suckade återigen. Vad var det med honom egentligen? 
"Jaja Celestia och jag får väl dra med oss Vlad istället då.
 
 
Ett högt harklande hördes bakom dem. "Jag skulle inte tro det." muttrade Vlad där han ställde sig med armarna i kors. Marlon svassade sig fram till den äldre mannen och placerade händerna på höfterna, sådär som bara Marlon kunde göra. "Nähä. Och varför inte det då?" fnös han retsamt. Vlad rynkade på pannan åt honom. 
"Ser jag ut som någon som går ut på en krog?!" han fnös. "Dessutom tycker jag inte att det är särskilt roligt. Vad är ens poängen med det hela?
 
Marlon suckade. "Ja, vad kan poängen vara? Att ha kul, kanske. Låter inte det rimligt?
Vlad skakade dock bara på huvudet. "Jag skulle då inte säga att det är ett sätt för mig att ha roligt.
"Äsch." Tristans röst hördes bakom dem. "Du har ju aldrig varit ute på en krog. Inte på bra länge i alla fall. Det skadar väl inte att testa?
 
 
De båda männen närmade sig Tristan. Vlad fnös. "Jag är ingen festprisse.
Tristan lade huvudet lite på sned. "Nej men det skadar väl inte att testa? Det är faktiskt roligt att vara ute på krogen.
"Värst vad ni är angelägen att få ut mig ur huset." Vlad höjde ett skeptiskt ögonbryn åt honom. 
"Ja du är faktiskt lite väl skum för tillfället." inflikade Marlon. 
Tristan suckade och ryckte lite på axlarna. "Mycket att göra bara.

Vlad och Marlon utbytte en hastig blick. "Seså Vlad. Passa på nu när du ändå har en möjlighet att gå ut.
Tristan gav Vlad ett skevt leende. Vlad i sin tur suckade långsamt. 
"Kom igen!" sa Marlon och gav Vlad ett lätt slag på axeln. Den äldre mannen kved till och höll sig för axeln. Han drog sedan en djup suck. "Ja okej då.
"Celestia kommer att bli glad Vlad." Marlon log brett. 
"Ja men då var väl jag klar här då." mumlade Tristan innan han vände de båda männen ryggen och tågade in i sitt rum. 
 
 
Marlon och Vlad stod kvar och blickade åt den numera stängda dörren framför dem. En kort stund senare utbytte de varsin blick igen.
"Jaha.." suckade Marlon. "Värst vad han har blivit bitter.
Vlad harklade sig. "Bitter säger du?" till vilket Marlon nickade som svar. 
"Snarare distansierad." Vlad rättade till sin fluga. "Det kanske är Miss Lilith som spökar?
Marlon gav ifrån sig ett kort flin. "Lilith?" sa han. "Hon har ju varit borta i typ.. femtio år? Han borde väl ha kommit över henne vid det här laget." fortsatte han. Vlad suckade han med. 
"Såvitt jag vet avslutade dem aldrig relationen. Och har dem inte varit ett par sedan..
"Typ 1500-talet." Marlon drog på smilgroparna. "Ah, det kanske är Lilith som spökar trots allt.