Hej då bloggen (for now)

 
Hej simsare! 
 
Nu var det ett tag sedan jag sist uppdaterade här, och well.. jag är ledsen för det. Särskilt när jag kikar in här ibland och ser att många fortfarande går in och läser bloggen varje dag. På ett sätt har intresset för simsbloggar dött ut men på ett sätt inte; i alla fall om man kollar på besökstatistiken. Men jag håller ändå med andra om att simsbloggar inte längre är vad dem en gång var. Nu har inte jag varit aktiv här sedan i november. Jag har då och då kikat in här som sagt, och då och då kollat in någon annan simsblogg, men det är som om hela denna "världen står stilla". En del av mig har känt mig rent av taskig för att jag bara lämnade sådär utan ett ord, men samtidigt har jag tagit dessa månader till att fundera ut vad jag ska göra med bloggen. 
 
Bloggen har givit mig mycket glädje genom åren som gått. Jag har verkligen haft en rolig tid och det är helt klart en tid i mitt liv jag många gånger kommer se tillbaka på med ett leende. Bloggen har varit ett ställe där jag har kunnat få utlopp för mina fantasier och försökt knåpa ihop berättelser som andra fått ta del av. Alla kanske inte har blivit så lyckade eller bra, och det finns mycket som jag cringe'ar över (om jag ska vara ärlig) när jag väl går tillbaka i arkiven. Men jag tror att den största lyckan är all respons jag fått. Alla fina kommentarer, alla dessa som sagt att dem älskar min blogg och det jag gjort - det värmer, verkligen, och uppmuntrar en till att fortsätta och dessutom att utvecklas. Jag kan ta upp minst tusen saker till men då skulle inlägget bli flera A4-papper långt, och det tror jag inte att någon orkar läsa. 
 
Men trots allt så tror jag att vi nu kommit till en tid där allt det är förbi. Den sista tiden hade jag nästan ingen motivation alls till att uppdatera här, vilket ni nog lagt märke till. Jag försökte flertalet gånger att göra en comeback men misslyckades varje gång. Jag tror jag bara var tvungen att intala mig själv att detta inte skulle gå längre hur mycket jag än ville och försökte. 
 
Jag kommer inte att ta bort bloggen. Den kommer finnas kvar här också av anledningen att detta kanske inte är ett hejdå för evigt, för det är inte säkert. En dag kanske det kommer en ny generation, en ny tid för simsbloggarnas "golden age". Vem vet? Eller rätt som det är kanske jag bara får tillbaka den där känslan jag hade i början av bloggandet, och bara känner för att börja igen. 
 
Men tills vi hörs igen får ni ha det super och jag vill avsluta detta inlägget med att tacka för denna tiden. För att ni tagit del av bloggen och varit en sådan stor del av mitt liv dessa ish 4 åren jag varit aktiv. Tack! ♥
 
~~ 
Vill någon för övrigt komma i kontakt med och/eller spela med mig så finns jag på origin under användarnamnet Petriisha.
Jag finns också på discord som Khaleesi#7297. Jag accepterar alla vänförfrågningar. 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Amanda:

Nej vad tråkigt!! Kommer sakna dina inlägg :(( Har följt din blogg väldigt länge så det kommer kännas lite tomt faktiskt. Men tack själv för dessa år och för fantastiska historier! ♥