Guide: Hur man delar upp ett hushåll i TS4

För ett tag sedan var det någon/några som frågade hur man då delar upp hushåll i TS4. Ber om ursäkt för det dröjda svaret men då när ni frågade hade jag inte utforskat spelet och visste själv inte hur man gjorde. Nu har jag i alla fall hittat ett sätt man kan göra och tänkte dela med mig av det! :) 
 
 
Börja såklart med att välja det hushåll du tänkt flytta ut simmar ifrån. 
Här har jag valt hushållet BFF som alternativ då jag flyttat in min sim-self i detta hushåll, och nu ska hon få flytta ut. Du gör precis som när du ska spela på ditt hushåll, tryck på deras tomt så den lilla "menyn" kommer upp. Sedan trycker du på "Mer" (ikonen jag ringat in på bilden ovan). 
 
 
När du tryckt på Mer kommer ytterligare en liten "meny" upp. Här ska du välja "Hantera Hushåll"
 
 
Gjort allting rätt? Bra! Nu ska du välja "Flytta simmar mellan hushåll"
 
 
I detta steg kommer du kunna välja om du vill flytta in din sim i ett befintligt hushåll eller skapa ett nytt. 
På första bilden här ovan har jag ringat in ikonen du ska välja om du vill skapa ett nytt hushåll. På andra bilden ser ni att jag valt att flytta in min Sim-Self i ett eget (nytt) hushåll. 
 
 
När du är klar måste du gå in på "Hushållshantering" (jag har ringat in ikonen).
Där kommer din sim numera befinna sig. Det motsvarar lite TS3's "Familjekorg" och funkar i princip på samma sätt. 
 
Är det något ni inte förstår, om jag varit otydlig med något eller om ni har frågor är det bara att lämna en kommentar! 
#1 / / Emelie - Simshistorier:

Bra guide! Fattar inte egentligen varför de ändrade det vanliga sättet, var mycket enklare ju.

Svar: Tack! :)
Nej det förstår inte jag heller. Tog väldigt lång tid innan jag listade ut hur man gjorde.
Sandy SIMSINSPACE