Lägga ner bloggen?

Detta är något jag gått och funderat på det senaste halvåret, men jag har ännu inte bestämt mig för hur det ska bli. Jag har haft bloggen i två år nu, och ibörjan tyckte jag det var riktigt roligt att driva den. Fick snabbt ganska många läsare och jag tyckte det var otroligt roligt att folk tyckte om det jag gjorde, det jag skrev - även om mina inlägg till en början kanske inte var de bästa, vilket jag än idag kan tycka är lite synd med tanke på att det inte gav Familjen Adams någon vidare start. Men jag tyckte ändå att allting förändrades rätt fort, till det bättre. Jag vart också, som sagt, glad över att statistiken ökade för varje vecka och kommentarer/frågor rullade in. 
 
Now days, så antar jag att intresset för simsbloggar minskat en hel del. Även om min statistik fortfarande är hög och jämn, trots min oregelbundna uppdatering samt frånvaro under längre perioder. 
 
Det finns flera anledningar till varför jag känner som jag gör. 
En utav dem har jag tagit upp med er i alla fall en gång tidigare - bristen på respons. Som jag sagt flera gånger kräver en simsblogg tid och energi. Det tar tid att få ihop material till ett inlägg, materialet (i mitt fall) ska in i photoshop och redigeras, materialet ska sedan in i ett inlägg där just den delen av historien ska skrivas. Bara att skriva ett inlägg kan ta upp mot en timme.
Och låt oss inte glömma tanken bakom alltihopa - själva grundstoryn som ska planeras. 
Även om det kanske låter negativt så menar jag verkligen inte det. Tro mig, det är sjukt roligt att göra allt detta. Jag älskar att fixa historier, att spela, att fixa i photoshop och att skriva. Men nu för tiden känns allt detta mest förgäves och att jag spiller en massa onödig tid på något som jag inte ens kan få respons på. Visst, det är simpelt att bara ge inlägget en Like, men en kommentar gör så mycket mer. 
 
I och med bristen på respons på mina story-inriktade familjeinlägg, tänkte jag istället försöka börja med lite andra roliga saker där Ni får vara delaktiga och bestämma. Men om jag ställer er en simpel fråga som "Vem ska bli Dean Conley's nästa flickvän? Ni får välja mellan den och den simmen Blablabla", inte ens det kan ni liksom göra. Och det är då man, som bloggare, kan få nog. Allting är ju liksom avsett för att Ni ska ha något att läsa, för att Ni ska få vara med på ett hörn. Bloggen är ju liksom inte bara ett ställe för mig att kunna skriva mina storys och låta en del av min kreativa sida flöda, utan den är också till för Er.
Det är på grund utav Er som jag velat göra saker som "What if...". 
 
En annan anledning är det här med spel överlag. Ni som följt min blogg länge vet att jag spelar många andra spel också. I och med en simsblogg, blir sims mer som ett tvång snarare än något roligt spel man gärna sätter sig och spelar när man behöver en paus från action och skräckspelen. Bloggen måste uppdateras, och därmed får man inte någon chans att kunna ta en riktig paus från sims för att få tillbaka simslusten. 
 
Den senaste tiden har ni nog märkt att jag faktiskt prioriterad tex Battlefront framför Sims, i många fall. Och det är för att jag numera inte låter Sims gå före mina andra spel jag vill spela - och på grund utav både den första samt andra anledningen till varför jag funderat på att lägga ner bloggen. Därför jag känner helt enkelt inte längre att spela på Bremmer är helt värt den tiden jag lägger på att spela på en dag, för att kunna fixa material till bloggen där jag ändå knappt får någon respons. 
 
Detta är absolut inget ont emot er. Men jag vill bara att ni ska veta och förstå hur jag känner. Jag har länge suttit och funderat på hurvida jag ska skriva detta inlägget, om jag skulle skriva det överhuvudtaget men jag kände helt enkelt att ni borde få veta.
 
Nu har ju jag en hel del planerad story inför Bremmer, jag har mina Dine Out inlägg som ska komma. 
Vi får helt enkelt se hur jag känner då när allt detta är över, men jag lovar er i alla fall att jag inte bara kommer försvinna utan om jag bestämmer mig för att lägga ner bloggen kommer jag att säga till. 
 
Jag hoppas i alla fall att ni inte tar illa upp, men att ni i alla fall förstår mig.
And don't get me wrong, jag älskar att ha denna bloggen också. 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Eawysims:

Förstår dig lite, tycker också det är lite synd hur sällan folk orkar kommentera nu. Fast förstår de ändå, ibland har man inte tid eller lust att kommentera. Kanske hade varit bra med någon paus eller nåt? Eller att testa något nytt med bloggen, kanske börja med yt (tror man får mer respons där). Tumblr är också rätt bra på sånt. Du skulle även kunna skriva om fler spel än Sims så kanske du når ut till fler = fler som kommenterar. Vet inte riktigt, tycker du ska göra som du vill iaf.

#2 / / Anonym:

Älskar dig och din blogg hade vart väldigt tråkit om den las ner

#3 / / Louise:

Tråkigt, men du ska göra det du känner för. Jag vet själv att jag är dålig på att kommentera, men det ger mycket inspiration ska du veta att läsa dina inlägg :)

Ha en bra midsommar!

#4 / / Tindra:

ser att kommentarsfältet är tomt, så jag tänkte att jag skulle försöka skriva en kort, men betydelsefull kommentar. Men det är svårt att veta vad man ska skriva, och det är nog därför kommentarsfälten ofta är tomma. Tyvärr så tror jag att man som bloggare måste vänja sig vid att man inte får den bästa responsen. Men i och med statistiken så kanske man ändå kan förstå att ens inlägg är uppskattade. Det är bara det att det inte skrivs med ord. Jag är ingen person som brukar kommentera, men jag är ändå en sån person som längtar efter nästa inlägg (speciellt Bremmer, de är grymma) Tycker du inte det är kul med bloggandet längre så kanske du ska sluta, eller ha den som ett fritidsintresse istället. Alltså att du inte tvingar dig själv att spela. Utan att du gör det för din skull och för att du tycker att det är roligt. Somsagt, det är jättesvårt att veta vad man mer ska skriva. Och jag vill bara säga att om du nu skulle sluta, så skulle jag sakna din blogg. Hoppas du har det bra, kram.