Stuart 1.5 Förändringar

 
Innan kvällens mörker faller över staden passar Angelina på att ta sig en runda i sin trädgård en sista gång.
Kort därefter hör hon hur någon ropar hennes namn, och får syn på två av deras grannar som är ute på en kvällspromenad. ".. nä jag trodde faktiskt inte att hon var allvarlig när hon sa att hon sagt upp sig. Jag menar, hon kommer ju inte få ett nytt jobb så enkelt." sa kvinnan med hatten. De tre stod och skvallrade en stund till innan den andra kvinnan med kepsen var tvungen att dra vidare. 
 
 
"Hur går det för dig då?" undrade hon sedan. "Hur försörjer du dig nu när du inte längre jobbar som journalist?
Angelina suckade. "Tja jag.. skriver böcker, låtar. De säljer faktiskt ganska bra. Men det såklart, det händer väl att jag även funderar på om jag inte ska pröva på något nytt." den mörkhyade kvinnan log. "Det kanske inte skulle vara en sådan dum idé? Har du någon tanke på vad?
 
Angelina ryckte på sina axlar. "Inom vården, kanske. Eller forskning.
Det fanns trots allt en hel del möjliheter där ute. 
 
 
Senare samma kväll medan hon lagade middag, funderade Angelina lite extra noga över det hon och grannen pratat om. Hennes vänliga granne hade pushat henne till att inse att det kanske var dags att pröva på något nytt. Angelina hade trots allt jobbat som journalist i flera år, för att sedan bli en frilansare och ägnat mer tid åt musiken, skriva böcker och åt sin trädgård. Någon gång kanske det var dags att pröva på något nytt. Men vad? 
 

Jag tänkte att detta är upp till er att bestämma! Därav har jag skapat en poll där ni får rösta på det ni tycker skulle vara roligast att läsa om. Röstningen avslutas på måndag (19/6) nästa vecka.